Досвідом роботи діляться керівники гуртків
27 березня 2019 р. на базі Ніжинського районного відділу освіти, відбулося засідання районного методичного об’єднання вчителів історії та правознавства з проблеми «Інноваційні освітні інструменти сучасного вчителя». Досвідом роботи ділилися учителі історії, керівники гуртків ОКПНЗ «Чернігівська МАН учнівської молоді».
Сучасний період розвитку суспільства, оновлення всіх сфер його соціального і духовного життя потребує якісно нового рівня освіти, який відповідав би міжнародним стандартам. З активним розвитком інформаційно-комунікаційних технологій, активно розвивається й освіта. Головним завданням педагога є вибір різноманітних прийомів, форм і засобів представлення навчального матеріалу. Адже головне – зацікавити учня, змусити його самостійно досліджувати певну галузь, вивчати для себе щось нове, тощо. Для того, щоб краще і цікавіше донести до учнів навчальний матеріал, педагоги використовують сучасні інформаційні технології. Нині, одним з найцікавіших способів подачі навчального матеріалу, а також систематизації самостійної роботи учня є, так звані, ментальні карти. Проте, на жаль, дана технологія ще не до кінця освоєна, і зрозуміла для вчителів.З методичними основами використання ментальних карт на уроках історії та у позакласній роботі знайомила колег Черненко Тетяна Віталіївна, керівник історичного гуртка ОКПНЗ «Чернігівська МАН учнівської молоді».
Сучасний учитель не лише навчає здобувачів освіти. Він сам повинен постійно учитися, змінюватися, розвиватися. Нині існує безліч можливостей для цього. І чи не найважливіше – горизонтальні зв’язки, коли учитель навчає учителя, ділиться досвідом, допомагає пізнати те, чого навчився сам.
Як знайти порозуміння з «цифровим поколінням» або поколінням «Z», – таку тему мав виступ керівника гуртка ОКПНЗ «Чернігівська МАН учнівської молоді» Ніни Дмитрівни Авраменко. Діти, народжені у ХХІ столітті, – це перше повністю цифрове покоління, вони повязані між собою за допомогою мережі Інтернет, мобільних телефонів,змалку оточені комп'ютерами, ноутбуками, планшетами, смартфонами та ігровими приставками. Їх вирізняє нетерплячість, зосередженість на короткострокових цілях, кліпове мислення. Отже, традиційне навчання, необхідною умовою якого є фундаментальні знання та репродуктивне навчання, не є ефективними для порозуміння із «дітьми мереживного розуму».
Залучення учителів до обговорення цього питання сприяло обміну досвідом взаємодії на уроках педагога та учнів, урахування особливостей дітей, творчого та гнучкого підходу до проведення уроків, використання сучасних технологій, залучення дітей до проектної діяльності.