«То було так, ніби вперше закохуєшся, так, коли хочеш спробувати на смак кожну мить. Так, коли в жарку днину вітер невпевнено прочиняє кватирку, і спочатку з острахом, а потім впевненіше і впевненіше розгулюється по твоїй кімнаті, а потім зчиняє безлад: роздмухує папірці, ніби літачки по небу, розкидує ручки, одяг... То було так, ніби ввечері розпалюють вогнище. То було вогнище... Так - так, саме вогнище...».
(уривок зі щоденника Ломаки Олександри, учасниці Всеукраїнської літньої філологічної школи 2013 року)
Саме такі слова й досі ниють у серці кожного філолога, який навчався у Всеукраїнській літній філологічній школі Малої академії наук України в 2013 році, яка проводилась у с. Світязь Шацького району Волинської області.
Серед учасників цьогорічної літної школи були переможці ІІ і учасники ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України 2013 року. На навчання приїхали учасники таких секцій: англійська мова, німецька мова, українська література, психологія, світова література, педагогіка.
Ще с першого дня ми всі дізналися улюблених авторів один-одного, найбільше зійшлися на Лесі Українці, тому і зраділи, коли дізналися що саме її будемо вивчати.
Романов С.М., кандидат філологічних наук, доцент СНУ імені Лесі Українки, розповідав нам історію життя цієї непересічної, сильної духом жінки. Щодня по дві, а іноді і три, коли дуже заслухувалися, години, ми з замиранням серця вслухалися в слова викладача, дивуючись найрізноманітнішим історіям з життя поетеси. Основними темами були «Любов», «Зрада» і «Бунт».
Професійний психолог Малімон Л.Я., кандидат психологічних наук, доцент СНУ імені Лесі Українки, терпляче пояснювала нам різницю між лідерами різних епох, вчила нас знаходити найвірніший спосіб виходити з конфліктних ситуацій, розповідала таємниці спокою перед контрольною чи захистом наукової роботи МАН.
Основною задачею літньої школи було опрацювати творчість Лесі Українки та написати 3 наукові роботи в групах з таких тем: «Образи-символи квіток у ліриці Лесі Українки»; «Самовиправдання як спосіб існування героїв драматургії Лесі Українки»; «Максималізм як форма реакції на світ героїв драматургії Лесі Українки». Презентацію даних робіт ми провели в останній день, вже в Луцьку.
Дуже цікавими були для учасників екскурсії по місту Луцьку, екскурсія до садиби-музею Лесі Українки в Колодяжному Ковельскому районі. За хорошої днини нас водили до Світязя, а якщо була тепла вода, то дозволяли й купатися. Під час вільного часу ми мали змогу відпочити на дворі, або ж поспати в кімнаті.
Кожного дня ми отримували найрізноманітніші знання, ходили на тренінги, вчилися лідерству, клопітливо вивчали життя та творчість Лесі Українки, проводили години вільного часу за книжечкою «Лісової пісні». Ми були в надзвичайно цікавих місцях, побули з екскурсіями там, де можливо і не мріяли побувати.
Щоденно нам влаштовували такі розваги, що кожен із філологів обіцяв ніколи цього не забути.
Дебати навчили нас цінувати час проведений за роздумами, а не перемогу, яку зовсім ніхто не святкував.
Вечір театралізованої пісні, завдяки добрим та жартівливим вчителям, потім став справжнісіньким КВНом, у якому ми всі активно приймали участь, позабувши про будь-які проблеми.
Всеукраїнська літня філологічна школа МАНУ 2013 року стала незабутньою для усіх її учасників. Кожен МАНівець побувши там, пообіцяв собі, що неодмінно повернеться туди, щоб знову отримати ті незабутні враження, нові знання та багато досвіду.
Богдана Вознюк, учениця Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27