Всеукраїнська школа-семінар «Сучасні методи дослідження мозку»
З 4 по 7 червня в Києві проходив VІ Конгрес Українського товариства нейронаук, учасниками якого стали вчені з України, Європи, США і Росії. Такий захід проводиться кожні три роки. Цьогоріч до роботи конгресу вперше долучилася Мала академія наук України, для вихованців якої організували Всеукраїнську школу-семінар «Сучасні методи дослідження мозку». Учні МАН презентували власні науково-дослідницькі роботи, прослухали лекції відомих учених і ознайомилися з роботою нейробіологічних лабораторій.
7 червня стало останнім днем роботи всеукраїнської школи-семінару «Сучасні методи дослідження мозку». Її фінальним акордом були наукові доповіді учнів Малої академії наук. Протягом чотирьох днів 12 обдарованих школярів з усієї України слухали лекції провідних нейронауковців різних країн, працювали в лабораторіях, ставили експерименти. Також юні дослідники відвідали меморіальні музеї видатних учених Олександра Богомольця і Платона Костюка, зоологічний музей КНУ імені Тараса Шевченка та Національний музей медицини.
Чернігівську область на семінарі представляв учень І курсу Чернігівського обласного педагогічного ліцею для обдарованої сільської молоді Гримчак Єгор з роботою «Роботизована кінезіотерапія як засіб реабілітації рухової функції дітей-інвалідів з дитячим церебральним паралічем».
Хлопець науково обґрунтував ефективність кінезіотерапії у реабілітації дітей-інвалідів із ДЦП при використанні сучасного роботизованого комплексу «LOKOMAT-PRO».
"Це така велика машина швейцарської збірки, яка допомагає дітям рухатися. Так би мовити, зовнішній скелет. Дитина туди стає і пробує ходити. Перед собою вона бачить екран. На ньому зображена людина, яка ходить так само, як і вона. Суть комплексу в тому, що він коригує рухи цієї дитини, і після довгих повторювань мозок може сприймати і запам’ятовувати ці рухи, а потім відтворювати у звичайному житті", – пояснює принцип роботи комплексу Єгор.
Учневі проблеми дітей із церебральним паралічем близькі з дитинства. Його бабуся та дідусь працюють з такими пацієнтами і прищепили онукові бажання допомогти хворим дітям. Єгор хоче продовжити сімейну справу, тому вирішив стати лікарем. Він упевнений: знання, отримані під час школи-семінару, стануть йому в пригоді у науковому та студентському житті. У таких заходах хлопець бере участь уперше.
Отримавши позитивні емоції, знання та натхнення, Єгор планує розширювати свої дослідження і наступного року презентувати їх на конкурсі-захисті Малої академії наук.